Pagina's

woensdag 16 april 2014

Activiteit: The Field Museum of Natural History - Chicago, Illinois

Activiteit: The Field Museum of Natural History
Adres: 1400 S Lake Shore Dr, Chicago, IL 60605, Verenigde Staten



Voor onze reis naar Chicago hadden wij een Go Chicago Card gekocht. Dat is een card waarmee je voor een vaste prijs naar 25 attracties van Chicago kunt gaan gedurende 1, 2, 3 of 5 dagen. Een van de attracties waarvan de entree bij deze card was inbegrepen was The Field Museum op het museumcampus van Chicago.

Het museum kende ik al van de film The Ghost and the Darkness, een film over moordende leeuwen in Afrika, waarbij in de aftiteling de mededeling werd gedaan dat de leeuwen zouden zijn opgezet in het Field Museum. Ik was dus erg benieuwd of we deze leeuwen ook daadwerkelijk zouden zien.



Vanuit ons hotel (het Palmer House Hilton, hierover in een ander blog meer) was het een korte rit naar het Museum Campus waarop verschillende attracties van Chicago gevestigd zijn. Ik wist nog niet echt wat ik van het museum moest verwachten, op internet had ik gelezen dat het een natuurhistorisch museum was, maar ik liet me verder volledig verrassen.

Het gebouw was heel groots opgezet, precies zoals we van Amerika kennen. Bij binnenkomst liepen we in de grote hal gelijk tegen een grote Tyrannosaurus aan, genaamd Sue, waarvan het skelet in 1990 in South Dakota was gevonden. Ik vond het echt heel indrukwekkend, want had nog nooit zoiets gezien.In de grote ruimte waar Sue ook stond was er tevens ruimte voor een hele grote walvis en olifanten en nog allerlei andere grote museumstukken zoals echte totempalen.




Het museum was verder opgebouwd uit veel verschillende kamers met allemaal verschillende opgezette diersoorten, zoals vogels, beren, apen, luipaarden en inderdaad ook de leeuwen van de film! Ik had nog nooit zo veel opgezette dieren bij elkaar gezien, het waren echt heel veel soorten. Het was best wel indrukwekkend.Ook was er nog een plaat aan Nederland gewijd met daarop het landelijke leven met een molen en eendjes.




Ook had het nog een ruimte met Egyptische oudheden, dat vond ik ook erg interessant. Gelukkig mocht je hier wel foto's maken, want in het museum in Caïro waar we zijn geweest was dit helaas niet toegestaan. Ook werden er veel museumstukken getoond van de natives van Amerika, de zogenaamde indianen.



Ja er was echt heel veel te zien, we hadden die dag nog meer op het programma staan dus konden niet al te lang in het museum blijven, maar na 3 uur moesten we wel echt tegen elkaar zeggen dat we verder moesten gaan. Je kunt makkelijk een hele dag in het museum verblijven om overal naar te kijken. Vooraf had ik het echt niet verwacht, maar ik het echt genoten van het Field Museum en wanneer er een trip naar Chicago op het programma staat dan kan ik het wel aanraden om hier naartoe te gaan.




.