Pagina's

donderdag 8 mei 2014

Amerikaans restaurant in NL: Ribhouse Texas – Woudenberg

Amerikaans restaurant in NL: Ribhouse Texas
Adres: Stationsweg West 33-35, 3931 EK Woudenberg



Toen mijn vriendin en ik 7 jaar samen waren wilden we naar een leuk Amerikaans restaurant ergens in het land. Op verschillende fora had ik wat informatie ingewonnen en het bleek dat er in Nederland een kleine keten van Amerikaanse restaurants zit die ik toen nog niet kende. De naam van de restaurantketen is Ribhouse Texas. Het is geen Amerikaanse franchise, maar het heeft wel de volledige Amerikaanse sfeer met een Amerikaanse menukaart, restaurantinrichting en sfeer.

Er zijn verschillende vestigingen van Texas Ribhouse in Nederland en dan met name in het Oosten van het land. Wij kozen er voor om naar de vestiging in Woudenberg te gaan. Vanuit ons huis is dat een klein uurtje rijden. Op de website van het restaurant had ik al gezien dat het de eerste avond was waarin het restaurant helemaal in de kerstsfeer omgetoverd zou zijn. Ik was dan ook erg benieuwd of het hier ook zo over de top zou zijn als in Amerika. Toen we bij het restaurant aankwamen bleek er niet te zijn gelogen, de hele tijd en het terras van het restaurant stond vol met Kerstmannen, rendieren en andere kerstdecoratie. Het was echt heel leuk om te zien.




We hadden wel een klein probleempje, want het was zo druk dat we de auto nergens kwijt konden. Alle parkeerplekken van het restaurant waren bezet en we besloten om de auto maar een stuk verder in de aangrenzende woonwijk neer te zetten. Gelukkig hadden we vooraf gereserveerd, dus er zou wel een tafeltje vrij zijn voor ons. Eenmaal binnen in het restaurant ging de Amerikaanse kerstsfeer vrolijk verder. Overal waar je keek zag je Amerikaanse versieringen en kerstversieringen, geen plekje was onbenut gelaten. We werden netjes naar onze tafel gebracht, zoals we van Amerikaanse restaurants gewend zijn en onze serveerster stelde zich voor.

Het was ook leuk om te zien dat al het personeel verkleed was als cowboys en cowgirls, dit maakte het geheel wel helemaal af. Er stonden grote gebrande pelpinda’s op tafel die je kon pellen en opeten, om de schillen vervolgens op de grond te gooien. De hele vloer lag namelijk vol met deze schillen! Ik moest gelijk aan Five Guys Burgers & Fries denken, waar je de pelpinda’s ook altijd gratis mag pakken.




We bestelden 2 echte Amerikaanse drankjes, een Cola en een Budweiser, en gingen de menukaart even grondig bestuderen. We besloten om allebei een voorgerecht en een hoofdgerecht te nemen, want de porties zullen hier toch wel niet zo groot zijn als in Amerika dachten we. We bestelden de Buffalo Wings en de Nacho Tower. Het was lastig kiezen want de menukaart bestond uit vrijwel uitsluitend lekkere dingen. De voorgerechten kwamen op tafel en we keken elkaar weer lachend aan. Dit waren dus wel Amerikaanse porties. Vooral de Nacho Tower was erg groot en mijn vriendin kreeg het niet eens in haar eentje op.

Toen moesten de hoofdgerechten dus nog komen. Mijn vriendin had een T-Bone steak en ik had de Hot Spare Ribs besteld, samen hadden we ook nog een bakje French Fries erbij. Dit was natuurlijk allemaal veel te veel. Gelukkig hadden we een kaartje op onze tafel liggen waarop stond dat het meenemen van een doggybag helemaal geen enkel probleem was, wanneer je het gerecht niet helemaal op zou kunnen.



Terwijl we lekker van het hoofdgerecht aan het genieten waren ging de reguliere muziek ineens op stil er werd er een ander liedje afgespeeld. In dit liedje werd er bekend gemaakt dat er weer iemand de grootste steak van de menukaart had besteld, namelijk The Big Texan. Dit is een First class T-bone steak van 900 gram! Ik keek naar het bord van m’n vriendin en zag daar de T-bone streak van 500 gram op liggen en die vond ik al heel erg groot. Het zojuist door iemand bestelde gerecht was dus bijna 2 keer zo groot! Echt niet normaal, dat moet een erg grote eter zijn geweest.

Onze magen begonnen steeds voller te raken, terwijl we onze gerechten nog niet eens voor de helft op hadden. Normaal neem ik ook altijd een dessert, omdat ik zo van chocolade hou, maar dat zou er deze avond echt niet in gaan passen.



We vroeger aan onze serveerster of we een doggybag mee naar huis konden nemen en dat was gelukkig geen enkel probleem. Het bleek ook wel want ze hadden hele leuke tasjes waarin ze de gerechten in deden. Van het vlees wat we mee naar huis hadden genomen hebben we de dag later nog lekker kunnen eten!

Het was een hele gezellige avond geweest en ik ga er ook wel van uit dat we vaker de restaurants van Ribhouse Texas gaan bezoeken. De volgende keer zullen we alleen niet allebei een voor- en hoofdgerecht nemen, want niet alleen het eten, de sfeer en de bediening is zoals in Amerika, ook de porties zijn zo groot als in het land van de onbegrensde mogelijkheden.