Pagina's

vrijdag 30 mei 2014

Themepark attractie: My Disneyland Birthday Party – Anaheim, Californië

Themepark attractie: My Disneyland Birthday Party
Adres: Disneyland Dr, Anaheim, CA 92802, Verenigde Staten



Het was een mooie nazomerdag in Anaheim, Californië en mijn vriendin was die dag jarig. In Nederland had ik al een klein spandoekje laten maken met Happy Birthday er op en deze had ik ’s ochtends dan ook mooi in onze hotelkamer opgehangen als verrassing. Op deze speciale dag zouden wij naar het eerste Disneypark ter wereld gaan, namelijk Disneyland op loopafstand van ons hotel.

Na een ontbijt in Downtown Disney, waar ik een andere keer over schrijf, sloten wij achteraan in de rij om het Disneyland Park binnen te gaan. Het park was nog niet open, maar de openingsceremonie met de trein met characters was wel net begonnen. Toen het park eenmaal open was had ik gelijk een aantal verrassingen voor mijn vriendin in petto.



Bij binnenkomst gingen we als eerste naar City Hall op Main Street, daar vertelde ik aan een van de cast members van Disney dat mijn vriendin jarig was en toen kreeg ze een mooie button met daarop de tekst Happy Birthday. Deze button moest ze vervolgens op doen, zodat iedereen kon zien dat ze jarig was. Nou dit heeft ze geweten, want ze is nog nooit door zo veel mensen op een dag gefeliciteerd. Het was echt heel leuk voor haar en daardoor heeft zij zich denk ik nog nooit zo jarig gevoeld als toen.

De tweede verrassing die ik voor haar in petto had zou ook in City Hall plaatsvinden. In dit gebouw staat op de toonbank namelijk een ouderwetse telefoon. Ik vertelde haar dat ze deze telefoon op moest nemen en goed moest luisteren. In het begin was ze nog een beetje huiverig, maar uiteindelijk besloot ze de telefoon toch op te nemen. Aan de andere kant van de lijn was het Goofy die haar hartelijk wilde feliciteren met haar verjaardag. Goofy was volgens haar een beetje moeilijk te verstaan, maar ze vond het wel heel erg leuk. Iedereen die jarig is kan de gratis button (ook voor andere gelegenheden) krijgen en de telefoon opnemen. Ik vind het een erg leuke gratis service van Disney, zodat de jarige extra in het zonnetje wordt gezet.



De grootste verrassing van deze dag had ik voor in de middag geregeld. Rond 15:00 uur liepen wij naar het Plaza Inn. Daar stond al een grote rij met wachtende mensen te wachten en mijn vriendin was erg benieuwd wat er zou gaan gebeuren. Langzaamaan kwamen wij bij de desk om ons aan te melden en we kregen gelijk 2 leuke verjaardagshoedjes met de oren van Mickey Mouse er op en een elastiekje er aan die we op moesten zetten. Ik had namelijk de My Disneyland Birthday Party voor haar geregeld met Pat E Cake.

We gingen aan een van de tafeltjes zitten en kregen een leuke hardplastic Disneybeker met drinken die we ook mee naar huis mochten nemen en moesten toen even wachten totdat iedereen er was. Rond 15:15 begon het feest, Pat E Cake kwam op en begon Happy Birthday en andere verjaardagsliedjes te zingen. Iedereen zong mee en het was al gelijk heel gezellig. Normaal hou ik er nooit zo van, maar wanneer ik in een van de Disneyparken ben dan vind ik alles leuk.



Even later werden er cakejes uitgedeeld in een hoofd van Mickey Mouse met in de oren verschillende bakjes en glazuur om de cake mee te versieren. Pat E Cake legde uit dat het een wedstrijd zou zijn wie de mooiste creatie van de cakejes zou kunnen maken en we gingen daarna met z’n allen aan de slag. Zelf deed ik alles er in een keer op, zodat het een kleurrijk en erg zoet cakeje werd. Mijn vriendin deed wel goed haar best en hield veel over van de versieringen. Dat vond ik erg zonde, op zo’n moment komt toch de Nederlander in me naar boven.

Uiteindelijk bleek dat iedereen de wedstrijd had gewonnen en we de cakejes konden gaan opeten. Tijdens het eten kwamen Mickey en Minnie Mouse ook nog erbij en er werd weer gezongen en gedanst. Iedereen mocht ook nog met Mickey en Minnie op de foto, dus dat was ook een leuke bijkomstigheid. Verder in het park moet je overal zo lang wachten om met deze figuren op de foto te gaan en dat was nu dus niet het geval.




Mijn vriendin vond het erg leuk wat ik allemaal voor haar geregeld had en ikzelf vond het ook geslaagd. De hele dag hebben mensen haar gefeliciteerd en voor haar gezongen, zowel bezoekers als cast members van het park en ondanks dat we zo ver van huis waren voelde zij zich toch heel erg jarig. Daar was het me ook om te doen en gelukkig is dat gelukt. Helaas is de My Disneyland Birthday Party nu niet meer aanwezig op het park, want het was wel echt leuk om naartoe te gaan bij een verjaardag.