Pagina's

dinsdag 23 mei 2017

Restaurant: Wendy's - Houston, Texas

Restaurant: Wendy's
Adres: George Bush Intl Airport, 3950 S Terminal Rd, Houston, TX 77032, Verenigde Staten


Enige tijd geleden ben ik voor de vierde keer naar Las Vegas geweest. Deze reis maakte ik samen met 5 vrienden. Vanuit Amsterdam vlogen we via het George Bush Intercontinental Airport in Houston naar Sin City. Voorafgaande aan de vlucht was het voor mij wel even stressen, ik had namelijk voor iedereen de vliegtickets geboekt en tijdens de vlucht vanaf Houston naar Las Vegas zou ik niet bij de rest van de groep in het vliegtuig zitten, maar ik was op een latere vlucht geplaatst. Dit kwam doordat ik mijn vliegticket met miles van United had gekocht en voor de rest van de jongens boekte ik de tickets op de normale manier. Op Schiphol heb ik goed mijn best moeten doen om uiteindelijk op de stand-by lijst te komen staan van de eerdere vlucht en in Houston moest ik dan maar gaan zien of dat ik daadwerkelijk met de rest van de groep mee kon gaan vliegen.

Eenmaal in Houston aangekomen zag ik dat er nog een aantal plaatsen in het vliegtuig van de rest van de groep vrij waren en dus ging ik er vanuit dat ik wel op die eerdere vlucht zou worden gezet. Ik stond immers ook nog steeds bovenaan de stand-by lijst. Nadat we door de douane heen waren gekomen, onze koffers hadden opgehaald en opnieuw afgegeven vonden we het tijd om ergens te gaan eten. Ik hield mijn telefoon nog steeds in de gaten om te zien of dat het vliegtuig al verder vol liep en helaas was dat inderdaad het geval. Ik wilde toch wel heel erg graag met de rest van de groep meevliegen en was aan het hopen op een goede afloop. Ondertussen waren we bij het food court van Terminal E aangekomen, vanuit deze terminal zouden de jongens gaan vliegen, en we besloten om wat bij Wendy's te gaan eten.




Wendy’s Old Fashioned Hamburgers is een Amerikaanse fastfoodketen welke is opgericht in 1969 in Columbus, Ohio. De fastfoodketen is vernoemd naar Melinda Wendy Thomas, de dochter van R. David Thomas, de oprichter van Wendy’s. Na Mc Donald’s en Burger King is het restaurant met meer dan 6.600 locaties de grootste hamburgerfastfoodketen van de wereld. 6 jaar na de opening van het het restaurant in Columbus werd de eerste buitenlandse vestiging van Wendy's geopend in Hamilton, Ontario (Canada). Ongeveer 77% van de Wendy’s restaurants zijn franchiserestaurants, waarvan de meeste in de Verenigde Staten en Canada zijn gevestigd. Wendy's staat bekend om haar vierkante hamburgers, welke altijd met vers vlees worden bereidt. Wendy's hanteert lage prijzen, maar desondanks heeft de keten altijd een goede kwaliteit en vers voedsel behouden.

Ik kende Wendy's al van mijn eerdere reizen, ik at er voor het eerst in 2010 in Orlando, en het is altijd een van mijn favoriete hamburgerketens gebleven. Echter was het alweer lang geleden dat ik voor het laatst bij Wendy's gegeten had en daarom had ik er nu extra veel zin in om een lekkere vierkante hamburger te gaan eten. Bovendien vond ik het ook leuk om de jongens die nog niet eerder in Amerika waren geweest gelijk kennis te laten maken met een echt goede Amerikaanse hamburger. Toen ik het restaurant binnen liep was ik nog van plan om een Baconator te gaan bestellen, deze hamburger had ik al eerder gehad en was me toen erg goed bevallen, maar echter veranderde ik op een gegeven moment van gedachten. Ik wilde namelijk een keer wat nieuws proberen en dus besloot ik om een blik op het menu te werpen.




Na even op de menukaart gekeken te hebben besloot ik te gaan voor de Dave's Double met kaas. De Dave's Double bestond uit een hamburger met een tweetal stukken 100% echt Noord-Amerikaans gemalen rundvlees, welke samen een half pond wogen. Het broodje was verder belegd met kaas, sla, tomaat, rode ui en augurk. Een aantal andere jongens bestelden op mijn aanraden de Baconator, maar tevens werd er een Dave's Single en ook een Dave's Triple besteld. We besloten om er ook een bakje Baconator friet bij te bestellen, dit was een bak friet met kaassaus en stukjes bacon er overheen. Zoals gezegd waren we net in Amerika aangekomen en het was gelijk tijd om van de Amerikaanse delicatessen te gaan genieten. Jullie weten dat een van de redenen waarom ik regelmatig naar Amerika op vakantie ga het lekkere eten is en dus kon het genieten gaan beginnen.

Mijn Dave's Double hamburger was gewikkeld in een mooi zilverpapiertje van Wendy's, welke de burger warm moest houden. Toen ik de hamburger uitpakte liep het water me in de mond. Hier had ik een lange tijd naar uitgekeken, eindelijk waren we met z'n allen in Amerika en we waren er klaar voor om er een groot feest van te gaan maken. De Dave's Double smaakte heerlijk, het vlees was niet te vergelijken met het vlees dat we hier in Nederland bij de bekendste keten voorgeschoteld krijgen. Ik genoot ervan en had een goed gevoel. Dat goede gevoel werd minder toen ik op mijn telefoon keek en zag dat het vliegtuig waarmee mijn vrienden naar Las Vegas zouden vliegen vrijwel vol was. Ik baalde ervan, maar bleef toch nog wel hoop houden op een goede afloop.




De Dave's Double was, zoals gezegd, verrukkelijk en kwam zeker in de buurt van de Baconator. De Baconator frietjes welke we er ook bij hadden besteld smaakten ook uitstekend. Ik vind het jammer dat de kaassaus in Nederland vrijwel nergens, en zeker niet bij cafetaria's en snackbars, te krijgen is. Natuurlijk was het gerecht verre van gezond, ik voelde mijn aderen bij wijze van spreken gewoon dichtslibben, maar ik genoot ervan. De stukjes bacon waren lekker hard en knapperig gebakken en samen met de saus en de frietjes was het Amerikaanse gerecht compleet. Het duurde dan ook niet lang voordat ook het bakje met de Baconator frietjes leeg was en we verder op weg gingen naar het vliegtuig, waarvan het boardingproces bijna zou gaan beginnen.

Op mijn telefoon zag ik dat ik inmiddels op de 3e plaats van de stand-by lijst stond en dat het vliegtuig ook vrijwel vol zat. Tevens zag ik op de schermen van United staan dat er mensen gezocht werden wie vrijwillig met een andere vlucht mee wilden gaan, omdat de vlucht overboekt was. Ik was me er dan ook al op aan het voorbereiden dat ik nog 2,5 uur langer in Houston moest blijven wachten om vervolgens alleen richting Las Vegas te vliegen. De jongens waren al aan het boarden toen ik opeens mijn naam omgeroepen hoorde worden. Ik sprintte vervolgens snel naar de balie en ik mocht mee! Wat een geluk zeg! Ik was heel erg blij en vertelde de medewerkster van de vliegmaatschappij dat ze mijn dag helemaal goed had gemaakt. Ik vloog samen met mijn vrienden naar Las Vegas, had wederom heerlijk bij Wendy's gegeten en mijn eerste ervaringen op Amerikaanse bodem waren weer geweldig.